Van noodzakelijk kwaad naar een heerlijk verwen momentje om even afstand te nemen van de hectiek van alledag. In de moderne kapsalon is het goed toeven niet in de laatste plaats vanwege de enorme klantvriendelijkheid die je bij elke kapsalon terugvindt.

Als paddenstoelen uit de grond

Soms lijkt het wel eens dat je maar een kapsalon begint als je het verder niet weet, want nog steeds schieten de kapsalons als paddenstoelen uit de grond. En dus moet je als kapper ergens het verschil maken. Dit kan bijvoorbeeld met de prijs, de geleverde diensten of de mate van klantvriendelijkheid. De concurrentiestrijd is in geen enkele branche zo groot.

Noodzakelijk kwaad

Vroeger was het uitje naar de kapsalon noodzakelijk kwaad. Het haar werd zo lang dat je wel moest. Tegenwoordig is het heerlijk ontspannen. Even je haar laten wassen, even een verzorgend crèmepje in je nek. In de kapsalon kun je veel meer laten doen dan het laten knippen of snijden van je haar.

Speciale stoel voor kinderen

Het aanbrengen van highlights en extensions, watergolven in je haar of je een gala kapsel aan laten brengen; het kan allemaal bij de kapper die tegenwoordig nog weinig onderscheid maakt in wie geknipt wordt; een man, vrouw of kind. Kinderen zitten er nog steeds in een speciale stoel die net lang genoeg afleiding biedt om gekortwiekt naar huis te gaan.

Tijd heeft niet stilgestaan

Zeker bij vrouwen is kleuren het dingetje van nu. Was het vroeger al bijzonder dat je een kleurtje in je haar had, tegenwoordig tel je niet mee als je niet meer dan twee kleurtjes in je haar laat zetten. Specialistenwerk, dat je tegenwoordig vanwege de enorme vraag in elke kapsalon kunt laten doen. In de salon heeft de tijd niet stilgestaan. Met behulp van een foto van je hoofd, een softwareprogramma en een tablet kun jij vervolgens zien hoe een bepaald kapsel je zou staan. Vroeger moest je de trendy kapsels nog uit een vaak heel groot boek halen, boeken waarin de kapsels altijd beter tot z’n recht komen dan wanneer jij dat kapsel aangemeten kreeg.

De klantenkaart

Wat altijd gebleven is bij zo goed als alle kapsalons is de klantenkaart. Na elke behandeling krijg je – afhankelijk van de kosten- een of meer stempels van je kapper. Vervolgens krijg je als je stempelkaart vol is een gratis behandeling of korting op de haarproducten die je bij de salon kunt kopen. Ook gebleven is de kop koffie vooraf en de roddelbladen op de leestafel.

Meer informatie over de kapper

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *