Verschillende soorten voedingssupplementen

Er zijn veel verschillende soorten voedingssupplementen, een paar verschillen zal je al kennen, zoals: capsules, poeders, tabletten en ze zijn soms zelfs vloeibaar. Om dit aan te schaffen heb je geen doktersrecept nodig. Deze middelen zijn verkrijgbaar in apotheken en supermarkten. Omdat er zoveel verschillende hulpmiddelen zijn, zal je zelf moeten onderzoeken wat het best bij jou past.

Van kruiden tot visolie

Er zijn een hoop verschillende soorten waarvan je wellicht nog niet eens wist dat deze bestaan. Het ene voedingssupplement zal lekkerder klinken dat het andere. Ik kan wel stellen dat er in ieder geval genoeg variatie bestaat. Je kan hiermee zelf experimenteren. Omdat er zoveel bestaan en ze allemaal verschillende voordelen hebben, heb ik er een paar voor jou op een rijtje gezet.

Visolie: visolie zal je het hersen- en zenuwmiddel kunnen noemen. Visolie zit onder andere vol met omega-3 en omega-6. Dit zijn essentiële vetten die vooral in vette vis zitten. DHA visolie is daarom aan te raden. Het grootste deel van hersen-, zenuw- en oogweefsels bestaat uit DHA. Door het gebruik van DHA visolie zal je kunnen merken dat leer-, denk- en spraakvermogen, de motoriek, het geheugen en stemming zullen verbeteren.

Teunisbloemolie: deze bloem is vooral in Noord- en Zuid-Amerika te vinden. Hij is te herkennen aan zijn fraaie en gele kleur. De teunisbloemolie is een goede keuze omdat deze rijk is aan gammalinoleenzuur. Dit is een onverzadigd omega-6 vetzuur, dit komt nauwelijks voor in de voeding. Dit zorgt er voor dat je hormonen in balans komen. Voor vrouwen is dit bijvoorbeeld ideaal voor de menstruatie. De huid zal ook blij zijn met dit middel, want het is heel gezond voor je huid. Dit middel zuivert je huid van binnenuit.

Probiotica: dit zijn kleine zuivelflesjes die helpen om je weerstand te verbeteren. Misschien ken je ze wel. Zo’n drankje bevat melkzuurbacteriën. Bacteriën associeer je al snel met slecht, want van bacteriën word je ziek. In dit geval niet, want zo’n potje zit boordevol gezonde bacteriën. Probiotica komt vaker voor dan je denkt. Deze gezonde bacteriën zitten ook in producten, zoals: yoghurt en salami. Toch is dit lang niet zo werkzaam als pure probiotica. Volgens de wetenschap mag het namelijk geen probiotica worden genoemd als het niet levend de darmen bereikt en dat doet het in dit voedsel niet.

Er zijn nog veel meer voedingssupplementen, maar dit zijn de meest populaire en ze zijn bewezen effectief.

Voor meer informatie over voedingssupplementen, klik hier

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *